Jak sám architekt k projektu říká: "Investor nás oslovil s přáním vytvořit charismatické místo pro útěk z každodenního pracovního shonu. Vybral si k tomu dvoupatrový byt na samém okraji Špindlerova Mlýna, který ve svém spodním patře nabízí velkorysý prostor obývacího pokoje propojeného s kuchyňským koutem a jídelnou. V nižším patře bytu se dále nachází pokoj pro hosty, technické a sociální zázemí. V prostoru, který původně měl být využíván jako chodba, se navíc podařilo umístit další šatnu. Ve vyšším patře bytu se nachází hlavní ložnice, pokoj dětí a koupelna.
Koncept interiéru je laděn do přírodních materiálů a tmavších barev v kombinaci s bronzem, alcantarou a koňakovou kůží. Podlaha je až na koupelny dřevěná dubová ze širokých prken a veškeré dřevěné prvky v interiéru jsou provedeny z dubového masivu nebo v dřevěné dýze.
Jedním z hlavních motivů celého interiéru jsou kovové černé lamely, které tvoří předěl mezi jídelním a obytným prostorem a mezi chodbou a prostorem šatny. Při pohledu na lamely ze strany působí dojmem pevné překážky, při čelním pohledu naopak nejsou skoro viditelné a tím se jimi dělené prostory spojují v jednu místnost. Tento prvek si dále pohrává se světlem v interiéru a v závislosti na tom, odkud na ně zrovna dopadá světlo a vytváří tak proměnnou kresbu na dřevěné podlaze i bílých stěnách.
Ložnice spojuje obdobné provedení čel postelí, která jsou vždy provedena v kombinaci dubové dýhy a látky alcantara. V ložnicích bylo myšleno i na bezdrátové nabíjení mobilních telefonů na nočních stolcích. Pozice těchto nabíjecích bodů je označena pouze intarzí tmavého dřeva v dubové dýze.
Materiálem prostupujícím interiér je antracitový plech, který se objevuje na řadě dominantních prvků interiéru, od již zmiňovaných lamel, přes svítidla až po krb a dřevník.
Pracovní deska kuchyňské linky je seskládána z olejovaných dubových špalíků. Díky svému provedení z masivního dřeva tak není potřeba používat další prkénka při vaření. Digestoř je použita cirkulační integrovaná přímo do varné desky. Pro ulehčení je ovládání desky umístěno na boku desky, nikoliv shora.
Prostor dotváří kovová svítidla se stínítky i bez nich. Důležitá byla jednotnost detailů a materiálů, proto například vroubkování na madlech kuchyně je shodné s vroubkováním objímek svítidel, s detaily na ovládání varné desky nebo na madlech nočních stolků."
Další projekty ateliéru Conceptor najdete na jejich Instagramu a Facebooku.
Foto projektu: Lukláš Hausenblas